Libanonský kakaový koláč s tahini

Bez mučení přiznávám, že tenhle recept jsem nevymyslela, inspirací mi byly Lola´s Cupcakes. Recept je původem libanonský a jeho chuť osloví asi všechny z vás, kteří máte rádi sezam a sezamovou pastu tahini. Tady navíc v kombinaci s tekutým medem a opravdu značným množstvím kakaa. Uvažovala jsem i o možnosti nedávat jen kakao, jak uvádí recept, ale dát 50:50 s rozpuštěnou čokoládou. Vznikly by vlastně trochu takové libanonské brownies:-)
Tenhle recept potěší všechny, kteří nechtějí do pečení přidávat bílý cukr a vejce. Mléko můžete nahradit mandlovým nebo sójovým, já dala klasické kravské.


Na koláč o průměru 23 cm budete potřebovat:

60 g neslazeného kakaového prášku
270 g prosáté hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva (malá rada - použila jsem samokypřicí mouku a prášek do pečiva už neřešila, dala jsem jen sodu, viz níže)
1 lžičku jedlé sody
špetku soli
295 g pasty tahini
225 g tekutého medu (já dala lesní)
1 velký rozmačkaný banán
1lžičku vanilkového extraktu
270 ml mléka
1 lžičku opražených sezamových semínek a 1 lžíci medu na ozdobu (nemusí být, já nedávala)

Předehřejte si troubu na 180 stupňů. V jedné míse smíchejte rozmačkaný banán, med tahini, mléko a vanilkový extrakt, v druhé všechny suché přísady.
Pomalu přilévejte mokré přísady k suchým a nejlépe stěrkou pořádně ode dna promíchávejte.
Formu si vymažte máslem a vyložte pečicím papírem. Přesuňte do ní těsto a pečte tak dlouho, dokud vám po zapíchnutí do středu koláče nevyjde suchá špejle, trvá to 40-50 minut.
Nechte vychladnout ve formě, potom vyklopte, stáhněte pečicí papír.



Možnosti podávání jsou různé - buď koláč polijete medem a posypete sezamovými semínky, nebo, jak já, můžete podávat ke kafi s kopečkem jogurtu řeckého typu, který pokapete medem. Na chuť tohohle koláče si možná budete muset chvilku zvykat, možná ho napodruhé i přisladíte (kakao vezme dost sladkosti), ale myslím, že si ho zamilujete stejně, jako já.:-)




Komentáře

  1. Taky máme doma rádi různé recepty s tahini. Třeba super je hummus. To je vlastně taky z Libanonu. :) Ono prostě celkově ta kuchyně ze středního východu? Myslím, že je to střední východ, je hodně zajímavá. :) I když teda u nás doma to teda jako na Středním Východě nevypadá. Naopak máme hodně fajn designový krb a celkově hodně moderně zařízenou domácnost. Takže jestli Východ, tak přinejmenším Dubaj. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, já jsem vyzkoušela recept na libanonský kakaový koláč s tahini a musím říct, že mě velmi mile překvapil. Kombinace kakaa a sezamové pasty dodává koláči jedinečnou a nezaměnitelnou chuť. Koláč je výborný jak samotný, tak i jako dezert po vydatném jídle. Příprava je navíc velmi snadná a zvládne ji i začátečník v pečení. Jakou máte zkušenost s tímhle koláčem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, já koláč pekla v titanovém pekáči a musím říct, že to byl ten nejlepší nápad. Koláč v něm krásně vyskočil, pěkně rovnoměrně se propekl, a hlavně vydržel krásně vláčný i několik dní po upečení. Titanové nádobí totiž skvěle rozvádí teplo, takže se i větší koláče a buchty propečou rovnoměrně ze všech stran. A díky nepřilnavému povrchu se těsto vůbec nepřichytlo a koláč šel z formy krásně vyklopit.

      Vymazat
    2. Zdravím pekařky a pekaře, titanové pekáče vypadají dobře, taky už po nich nějakou dobu pokukuju. Viděla jsem, že na stránkách zgastro.cz mají širokou nabídku titanového nádobí různých tvarů a velikostí, od hrnců přes pánve až po pekáče. Budu si tam muset koupit alespoň pekáč, abych mohla vyzkoušet upéct tenhle libanonský koláč.

      Vymazat
    3. Dobrý den, pokud vás zajímá titanové nádobí, tak se rozhodně podívejte na stránky zgastro.cz. Mají tam opravdu všechno, co každý potřebuje v kuchyni. Hrnce, pánve, pekáče různých tvarů a rozměrů. Už jsem od nich pár kousků vyzkoušela a za mě je jejich nádobí kvalitní a jen tak se neopotřebuje, takže můžu jen doporučit.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva