pozadí blogu

neděle 16. července 2017

Libanonský kakaový koláč s tahini

Bez mučení přiznávám, že tenhle recept jsem nevymyslela, inspirací mi byly Lola´s Cupcakes. Recept je původem libanonský a jeho chuť osloví asi všechny z vás, kteří máte rádi sezam a sezamovou pastu tahini. Tady navíc v kombinaci s tekutým medem a opravdu značným množstvím kakaa. Uvažovala jsem i o možnosti nedávat jen kakao, jak uvádí recept, ale dát 50:50 s rozpuštěnou čokoládou. Vznikly by vlastně trochu takové libanonské brownies:-)
Tenhle recept potěší všechny, kteří nechtějí do pečení přidávat bílý cukr a vejce. Mléko můžete nahradit mandlovým nebo sójovým, já dala klasické kravské.


Na koláč o průměru 23 cm budete potřebovat:

60 g neslazeného kakaového prášku
270 g prosáté hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva (malá rada - použila jsem samokypřicí mouku a prášek do pečiva už neřešila, dala jsem jen sodu, viz níže)
1 lžičku jedlé sody
špetku soli
295 g pasty tahini
225 g tekutého medu (já dala lesní)
1 velký rozmačkaný banán
1lžičku vanilkového extraktu
270 ml mléka
1 lžičku opražených sezamových semínek a 1 lžíci medu na ozdobu (nemusí být, já nedávala)

Předehřejte si troubu na 180 stupňů. V jedné míse smíchejte rozmačkaný banán, med tahini, mléko a vanilkový extrakt, v druhé všechny suché přísady.
Pomalu přilévejte mokré přísady k suchým a nejlépe stěrkou pořádně ode dna promíchávejte.
Formu si vymažte máslem a vyložte pečicím papírem. Přesuňte do ní těsto a pečte tak dlouho, dokud vám po zapíchnutí do středu koláče nevyjde suchá špejle, trvá to 40-50 minut.
Nechte vychladnout ve formě, potom vyklopte, stáhněte pečicí papír.



Možnosti podávání jsou různé - buď koláč polijete medem a posypete sezamovými semínky, nebo, jak já, můžete podávat ke kafi s kopečkem jogurtu řeckého typu, který pokapete medem. Na chuť tohohle koláče si možná budete muset chvilku zvykat, možná ho napodruhé i přisladíte (kakao vezme dost sladkosti), ale myslím, že si ho zamilujete stejně, jako já.:-)




Žádné komentáře:

Okomentovat