Hovězí kari s cizrnou a špenátem

Začalo sněžit, za okny to vypadá jako v Narnii a tak je potřeba uvařit si něco hřejivého a voňavého, co vám vytvoří v žaludku blažený pocit. Kari je přesně takové jídlo - miska kouřící se rýže přelitá lahodnou omáčkou vonící po kokosu - no může být něco lepšího?




Než ale přejdeme k receptu, bez mučení se musím k něčemu přiznat. Tohle kari je hovězí, nicméně naprosto netuším, z jakého masa jsem ho udělala. Odborníci prominou, ale neoznačený sáček v mrazáku se prostě může stát komukoli:-) V zásadě jde o to použít maso, které nebudete muset hodiny dusit, aby změklo. A druhá věc - nedivte se, že v receptu není chilli paprička, můj muž ji momentálně nesmí - vy si ji ale samozřejmě přidat můžete.



Budete potřebovat:

kousek hovězího podle počtu strávníků, nebo podle toho, jak velcí jste masožravci:-)
2 ČL kurkumy
1 vrchovatou ČL římského drceného kmínu
1/2 ČL garam masaly
2 ČL sušené citronové trávy (nemusí být, já si sehnala v korejském krámku u Palackého náměstí)
2 velké hrsti čerstvého špenátu
1 plechovku cizrny, slitou
2 PL olivového oleje
1 plechovku kokosového mléka (já použila značku Franz Josef Kaizer, mám od nich ráda asi úplně všechno)
1 ČL hnědého cukru
250 g rýže, propláchnuté
limetku k podávání

Mas pokrájejte na kousky tak akorát na sousto. Do woku (já mám litinový, ale stačí jakýkoli, nebo i hlubší pánev) nalijte olivový olej a krátce na něm osmahněte koření, aby se rozvonělo. Přisypte maso a restujte ho, aby se zatáhlo a zároveň do sebe natáhlo chutě koření. Když je maso ze všech stran orestované, přisypte špenát - bude se vám zdát, že je toho plná pánev, ale za chvíli špenát ovadne a bude ho akorát. Přidejte cizrnu a první špetku soli, podlijte vodou a duste, dokud nejsou mas i cizrna měkké. V této fázi také dejte vařit osolenou vodu na rýži a vařte podle návodu.

Připravte si citronovou trávu. Malý trik - abyste nemuseli kousky pracně lovit z pánve, dejte je do sáčku na čaj (prodává např. DM) nebo použijte kovové vajíčko na čaj, do kterého trávu zašroubujete.
Jakmile je vše měkké, přilijte kokosové mléko, promíchejte a nechte na mírném plameni pobublávat, Přidejte citronovou trávu a vše za občasného míchání vařte ještě cca 10 minut.

Vyjměte citronovou trávu a směs ochutnejte - možná budete dosolovat, já přidala pro vyváženost i lžičku hnědého cukru. Servírujte s limetovými skrojky, které celou chuť v misce skvěle vyladí do slano-sladko-kyselo-kokosova.





Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva