O nestíhání, knihách, jídle a nadějných vyhlídkách

Už dlouho jsem na blog nic nedala - prostě proto, že nestíhám. Momentálně naprosto převážila redaktorka nad foodblogerkou a protože léto je v nakladatelství obdobím stresu, kdy se musí včas dodělat všechno, co je třeba, než se přes prázdniny uzavřou sklady, kmitám jako elektron. Zároveň se ale začínám těšit na vlastní dovolenou, protože vyrážíme s Fotografem a rodinou na Krétu, kde samozřejmě hodlám fotit a ochutnávat a fotit a...jojo, Kréta je pro nadšence do řecké kuchyně ráj. Skvělé olivy (takže i olej), šťavnatá zelenina a ovoce, feta, kam se podíváš, nějaké to maso samozřejmě, vůně moře, chobotnice na grilu zakápnuté citronem...

Abych ale co se vaření a nových inspirací týče úplně nezakrněla, frčím na vlně Yotama Ottolengiho. Nejen, že je to po čertech pěkný chlap, ale jeho cesty Středomořím jsou důvod, proč si pravidelně slintám na triko a mám chuť sbalit batoh a vyrazit do Izraele, Maroka, Řecka... vždycky dá do svých receptů "něco navíc", a ze všeho je cítit slunce, voňavé bylinky, no prostě génius. Mimochodem to nádobí, co ukazuje v každém díle toulek po Středomoří, je kapitola sama pro sebe:-) Nicméně tak dlouho do mě skrz obrazovku hustil, ať zkusím zátar, že jsem si ho u Chez Amis objednala velké balení. (Když jsme u Chez Amis - zrovna mají íránské datle, využijte toho!!)

Zase začala zahrádkářská sezóna, takže jsme vyrazili na chatu zasít, co se dá, abych v létě a na podzim mohla blogovat o receptech z našich vlastnoručně vypěstovaných surovin. Máme štěstí, na zahradě jsou k vidění i mloci a ropuchy, takže půda je kvalitní a zelenina nikdy nepoznala nějaké chemické hnojení. Krásně už se chytila rajčata, raší cukety, dýně, pórek, ředkvičky, hrášek... a hned vedle bylinkový záhon se spoustou nádherné máty, šalvěje, bazalka nebo oregana. Z toho se vaří samo:-)

Chystám podrobný článek o tom, kde pořídit řecké dobroty, pokud nemáte v okolí kamennou prodejnu. Tenhle nápad vzešel z požadavků na Facebooku a jsem ráda, že se zapojujete a že vás řecká kuchyně zajímá. není to ale úplně jednoduché téma na zpracování, tak se mnou mějte trpělivost:-)

Jo a začala jsem psát recenze pro online magazín knihkupectví Dobré knihy. Zatím je magazín ještě v procesu vzniku, ale Katka Brabcová, alias brabikate, která to má celé na svědomí, byla tak hodná a oslovila mě, jestli bych nechtěla pravidelně přispívat recenzemi na kuchařky. No kdo by řekl ne? Takže listuju nejnovějšími kuchařkami a hledám, co by vás mohlo zaujmout - a je to boží!!

Přes brabikate, což je skvělý blog o knížkách, se dostávám k Eat and Read. Momentálně spíš stíhám víc to Read - nejen v práci (aneb jak skloubit povolání literárního redaktora s foodiem a neošidit ani jedno), ale hlavně o víkendech, o jakékoli pauze, na záchodě, v tramvaji...zrovna teď jsem unesená novinkou od Arga Kavárnička v Kábulu, která kombinuje silný příběh, neopakovatelné prostředí Afghánistánu, popisy tržišť, koření, vůně kávy atd., no prostě sálá z ní horko prašných kábulských cest a úplně mě okouzlila. Takže vám ji vřele doporučuju, navíc má nádhernou obálku.


Komentáře

  1. Každý si občas musí odpočinou a najít si nějaký ten čas pro sebe. Právě například s knihou a sklenkou vína, nebo s přáteli. Já tohle znám, hodně pracuji a tak občas také potřebuji jen čas pro sebe. Teď jsem si koupila super sadu na uklidňující koupele nohou. Sehnala jsem si je se super slevou ze slevového portálu. Je to speciální sůl, olej a pak masážní kyblíček na nohy. Je to fakt super relax.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva