Pečená dýně s jogurtovo - zakysaným dipem

Asi jste si všimli, že poslední dobou na Facebooku i tady prostě jen občas utrousím nějaký ten recept, nenáročný na čas, přípravu a počet použitých surovin. Důvod je jednoduchý. Finišuju se školou, takže mezi skripty, diplomkou a hromadou knih nemám čas ani energii vyvařovat složitá a hutná jídla, po kterých bych se spíš odebrala do postele, než abych tužila mozkové závity. Dnešní recept tedy není výjimkou, přesto mě potěšil geniální svěží chutí, která se báječně hodí k současnému, konečně jarnímu počasí. 

Suroviny:

1 máslová dýně
olivový olej
sůl (já použila himalájskou, ale samozřejmě nic nezkazíte ani tou normální)
pepř drcený (jestli barevný, černý nebo bílý je veskrze na vás)

Dip:

1 kelímek zakysané smetany
1 malý bílý jogurt (doporučuju Choceň)
hrst medvědího česneku (nebo pažitky, množství nechávám na každém)
sůl
pepř
med - ten jsem nedávala, ale vím, že je to překvapivě lahodná kombinace, neděste se míchání česneku s medem a někdy to zkuste.

Dýni jsem oloupala, vydlabala semínka, nakrájela na tenké klínky, naskládala do olejem vymazaného pekáče, osolila, opepřila a nechala péct doměkka (na 200 stupňů cca půl hodinky). Mezitím jsem si připravila dip - stačí smíchat jogurt, smetanu, sůl, pepř a přidat najemno nakrájenou bylinku. Dejte do lednice chladit. Jakmile je dýně měkká a má mírnou kůrčičku, přeneste jí na talíř a blaženě namáčejte každé sousto do chladivého dipu. Věřte mi, nemá to chybu!


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva