O vášni k jídlu

Myslím, že všichni, kteří jsme se pustili do blogování o jídle to děláme proto, že nám to přináší radost a odreagování v běžném životě. Každý z nás má práci kterou má více nebo méně rád, chodíme do školy, vychováváme děti, řešíme složenky... a proto se chvíle, kdy nerušeně studujeme recept, abychom vzápětí zarachotili hrnci, pánvemi a vařečkami, rovná soukromé modlitbě, poděkování, že v tom všem shonu je něco, co přenese člověka alespoň na okamžik do jiných sfér.
Ať si kdo chce co chce říká, také je v každém z nás touha ovlivnit lidi kolem sebe, zakřivit malý kousek vesmíru podle svých představ a je jedno, jestli to uděláme prostřednictvím kuchařky nebo "jen" krátkým blogovým zápisem. Máme v sobě malý hlásek, který nás neustále nutí experimentovat, zkoušet nevyzkoušené, nadávat, radovat se, a to vše v naději, že jednoho dne přijde ten důležitý průlom a naprosto neznámý člověk napíše "Dělal/a jsem to a to podle tvého/Vašeho doporučení a byla to pohádka." Toužíme vrátit čas do průkopnických dob Julie Childové nebo Sandtnerky, a i když v duchu víme, že se podobný úspěch pravděpodobně už nikdy nezopakuje, živíme v sobě malou pošetilou naději "co kdyby". A právě tahle naděje, onen roztomilý kousek vlastní rozmařilosti a naivity dělá food blogera neohroženým kapitánem uprostřed neznámých vod nových kulinářských zážitků a objevů.
Za dobu, co Nebe v puse píšu, se stalo neodmyslitelnou součástí mě samé. Pamatuju si na začátky provázené nedůvěřivými a skeptickými pohledy mého okolí, včetně nejbližší rodiny. Když ale viděli, že to nehodlám vzdát, začali mě mohutně podporovat a drží je to dodnes, za což jsem jim vděčná. Přítel, rodina, kamarádi, ti všichni jsou mými prvními kritiky, rádci a povzbuzovateli. Vracím se v duchu k nervóznímu okusování rtů při pohledu na Blogger statistiku, kdy jsem chtěla vědět, jestli "to" vůbec někdo čte. Učila jsem se (a pořád se učím) jak pracovat s médii, fotkami, jak propojit Facebook s Twitterem a já nevím co ještě. Hledala jsem svůj styl, našla nové přátele a seznámila se s lidmi, pro které je kulinaření stejně důležité, jako pro mě, a kterých si nesmírně vážím.
Tenhle příspěvek vznikal při x - tém sledování filmu Julie a Julia. Pilovala jsem ho a mezitím listovala kuchařkou Deník Dity P. Diskutovala o něm s Nigellou a Vefou, zatímco mi na stránky jejich kuchařek prskal olivový olej. Toužila ho konečně napsat, zatímco jsem se musela věnovat školním povinnostem. Není bůhvíjak objevný. Je prostě od srdce.

Komentáře

  1. Zdravím, dnes jsem objevila Nebe v puse a už teď vím, že zůstanu věrná.
    Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, ať se vám tu líbí:-)) Jinak mi normálně tykejte (ve vztahu ke komentáři pod kuřetem:-))

      Vymazat
  2. Myslím si, že to máte fakt skvěle napsané a ta láska k jídlu z vás fakt čiší. Já jsem taky takový gastronom, nebo jedlík. Nebo prostě foodie. Ono se tomu říká různě. Jídlo a pití, to je moje. Teď mi přišlo degustační balení kávy, tak jsem na něj zvědavá. Nechávám si ho na víkend, až bude trochu klidněji. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva