Losos s pórkovou polentou

Dostaly se ke mně prosby, abych na blog zařadila rychlé a dobré recepty, které by jedly i děti. Je pravdou, že jakmile se dostaneme od fáze "mrkvový blivajz" k fázi "hurá, už má zuby a jídlo můžu i osolit", skloubit požadavky hladového muže s náročným dítětem může být o nervy.
Jelikož a protože nemám sama zkušenost s vařením pro děti, poprosila jsem kamarádku Helenu, zasloužilou to matku dvou diblíků a nadšenou kuchařku o pomoc. Takže případné pochvaly či výčitky na její hlavu:-D


Pórková polenta s lososem
Velmi rychlé, jednoduché, na suroviny nenáročné, často lososa vynechám a podávám s kuřecím či krůtím masem. Důležité je jen to, vyladit si chuť polenty dle vlastní chuti. Suroviny vyjdou na 2 velké porce, nebo 4 svačinové.
100g kukuřičné instantní polenty
1 pórek
4 lžíce petrželové nati
Voda, nebo vývar
Sůl
Pepř
Olivový olej
2-4 Filety z lososa (případně kuřecí prso, či paličky…)


Pórek pokrájím na kolečka, na 3 lžících olivového oleje začnu restovat, osolím a opepřím. Když kolečka ztrácí svůj tvar, přidám petrželku, promíchám a zasypu polentou. (Zde záleží na chuti každého – já mám ráda, když je pórku hodně a je polentou jen mírně pokrytý, není ale samozřejmě problém, použít dvojnásobné, nebo jakékoli jiné množství polenty.) Polentu řádně promíchám s pórkem a zaliji vodou, nebo vývarem. (Vývar vylepší chuť polenty, voda ponechá výraznost pórku). Množství tekutiny, kterou polentu zalévám, určuji podle informací na obalu polenty. Obvykle použiji na 100g polenty 200ml vody. Opět promíchám, přikryji a za občasného míchání, ztlumeného plamene a neustálého kontrolování nechám vstřebat veškerou tekutinu. Polentu nechám minutku odpočinout, zatím na másle, či oleji připravím na pánvi lososa, chci-li zachovat dietnější přístup, pouze ho vložím na cca 10 minut do trouby při 200°C. Pak už jenom podávám, někdy s praženými mandlovými lupínky. 

Ještě poznámka pod čarou - recept je prost podrobných fotek, Helče blbnul foťák, a s tou kvalitou fakt nešlo moc udělat.







Komentáře

  1. Ahoj Therése,

    řeknu ti, to je opravdu zajímavé, vůbec mne nenapadla ta možnost vařit polentu přímo na orestované zelenině. Vždycky vařím ve vroucí vodě polentu, potom zvlášť restuju zeleninu a pak to promíchám. Ale teď vidím, že to jde úplně jednoduše spojit... :-))

    Vařit polentu přímo s opékanou zeleninou by mohl být způsob, jak ji úspěšněji dodat chuť, právě kvůli chuťové nevýraznosti ji můj pan domácí moc nemusí. A mě se zase nelíbí, když do něčehom musím házet tunu koření, aby se to dalo jíst.

    Takže díky za zajímavý tip!
    Pipi

    http://leblogdepipi.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, Helče vyřídím:-) Taky se mi ten recept moc líbí, tyhle vychytávky jsou fajn :-)

      Vymazat
  2. Terezo díky, Mates baští s nadšením :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, už jsem u Heleny zamluvila další receptíky:-)

      Vymazat
  3. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpovědětVymazat
  4. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva