Líné vaření

Co může být lepšího, než víkend na chatě, když je zahrada plná čerstvých surovin, které můžete otrhávat, oďobávat, a nakonec s jejich pomocí vytvořit nějakou pohodovou letní dobrotu?
Při průzkumu lednice jsem zjistila, že v ní jsou tvarohy tak tak je na něco spotřebovat, a když se k nim přidala v rohu se krčící plechovka tuňáka, nebylo moc co řešit.



Tahle superrychlá pomazánka neobsahuje nic víc než dva vaničkové tvarohy, tuňáka v oleji (pokud je to kvalitní olej, nalijte ho tam taky, pomazánku to zvláční), cherry rajčátka, jarní cibulku, sůl a trošinku, ale opravdu jen nepatrně tatarky. Hotovo - vychladit a servírovat třeba v zamilovaných hrncích:-)

Na tvarohové vlně jsem jela i dál. Po přehrabání spíže a zjištění, že všechny potřebné suroviny mám, jsem se pustila do velmi rychlého a skvělého koláče bez těsta. Kdysi tenhle recept vyšel v Apetitu a okamžitě se zařadil mezi stálice domácího pečení. To se v jedné míse smíchá hladká mouka, krupicový cukr, dětská krupice a prdopeč a v druhé se umíchá tvaroh s cukrem, rozinkami a kapkou rumu. Do vymazaného pekáčku se nasype půlka sypké směsi, pěkně rovnoměrně se uhladí, na o přijde všechen tvaroh a úplně nahoru zbytek suchého základu. Všechno se to peče, dokud se buchta nezačne odtahovat od okraje pekáčku. Jestli se mě ptáte na poměr surovin pak vězte, že vám je neřeknu, peču totiž od oka. V zásadě by to ale mělo vycházet na tři větší hrnky mouky, hrnek cukru, půl hrnku krupičky, chce to individuálně poštelovat:-)





Komentáře

  1. Tvarohové typy koláčů jsou nejlepší, nechápu, jak za hranicemi můžou bez tvarohu vůbec existovat... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky ne, asi bych si dělala svůj, protože tvaroh je prostě všeuměl

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva