Mrkvové chlebánky


Tak tohle je další z mých experimentů - mrkvové chlebové muffiny. Co se dá všechno vykouzlit, když máte doma čerstvou mrkvičku ze Světa bedýnek   a chlebovou směs se slunečnicovými semínky od Labety? Vláčný a voňavý zážitek!
Šlo mi o to, upéct něco, co se dá v pohodě nosit do školy i do práce jako část oběda, a co vydrží dlouho vlhké, což mrkev spolehlivě zajistí. Na pohled to sice není bůhvíjaké estetično, ale to je spíš dané tím, jak moc si vyhrajete s tvarem, když dáváte směs do formy - já se s tím moc nezabývala, líbí se mi ta "otřepanost".
V míse mi odkapává jogurt s citronovou šťávou, ze kterého bude labneh, arabský měkký "sýr", který se formuje do kuliček, nakládá do oleje a většinou se k němu přimíchává máta (ale zkuste to s jakýmkoli kořením, co vám chutná, v oleji se to krásně rozleží). A taky nepotřebujete syřidlo, prostě vyklopíte do čisté utěrky, rozprostřené do síta nad miskou, čerstvý jogurt (já použila Hollandii), zatížíte, necháte přes noc vykapat a vznikne tvárná hmota.
Už to vidím - labneh, chlebánek, posypáno čerstvou jarní cibulkou... užijte si všechny ty svěží chutě!!
A napište mi, jestli doma experimentujete s výrobou sýrů:-)


                             

Komentáře

  1. Vždyť to vypadá skvěle, jsou to takové rozcuchané muffiny:)

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně, takoví střapáčci:-))) A děkuju za pochvalu!!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva