Francouzský modrý slon

Když jsem si to dneska, zmožená vedrem, šinula Francouzskou ulicí, zaujal mou pozornost poměrně nenápadně vypadající obchůdek U modrého slona. Osobně tak nějak tíhnu k obchodům, kde se schází po schodech dolů, mají pro mě určité kouzlo a mnohdy se v nich najdou doslova poklady. Stejně tak tomu bylo i v případě Modrého slona.
Obchod nabízí docela širokou paletu sortimentu, od laciných orientálních cetek po velký výběr nejrůznější čajové keramiky. To, co tam ale vtáhlo mě, byly orientální potraviny z Číny, Korei a Japonska. Měla jsem totiž už delší dobu v plánu uvařit zelené kari s rýží podle receptu Jamieho Olivera (nebo alespoň přibližně, já se recepty řídím nerada) a sháněla jsem pořádnou plechovku kokosového mléka a samozřejmě zelenou kari pastu. Obojí se dá už dneska sehnat celkem běžně, jde jen o to, najít tu nejpříznivější cenu. Čtvrtlitrová plechovka kokosového mléka mě tady vyšla na 30 korun, což je oproti nejmenovanému obchodnímu řetězci, kam pro něj obvykle chodím, cena víc než příjemná. Zelená kari pasta pak byla za 25 korun. Co jsem kvitovala s uspokojením byl fakt, že pan prodavač se mi celou dobu plně věnoval a jakmile jsem jen trochu zatápala, okamžitě přispěchal na pomoc. Také se mě u kasy zeptal, jestli mám do kari rybí omáčku, která by tam podle původního receptu měla být s konstatováním, že "jinak to prostě není ono". Měla jsem, ale potěšilo mě, že to není jen nákup - prodej.
Recenzi o tomhle podniku se můžete dočíst i na Scuku, a ačkoli poslední dobou se Scukaři moc nesouhlasím, a některé recenze, jako například ta na kavárnu Alchymista mě vysloveně naštvaly, sluší se se tady o tom zmínit.
K nákupu nad sto korun dostanete zdarma dva pamlsky, na výběr máte ze tří druhů - ženšenové bonbony, bonbony se zeleným čajem (vřele doporučuji) a sezamovou tyčinku s oříšky. Možná, že přísný foodkritik by našel nějaké mouchy, které by podrobně rozpitval. Pokud se však na Modrého slona koukám jako na celek, člověk tam najde, co potřebuje, a na speciálních přáních by se s majitelem dalo jistě dohodnout. A co se atmosféry týče (která je pro mě osobně hodně důležitá), mi obchod vysloveně sednul.


(obrázek www.wikipedia.com/green curry)


Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva