Filmové chutě aneb kdo je Julia Childová

Tak jsem počtvrté dokoukala film Julie and Julia a myslím, že nebude trvat dlouho a pustím si ho znovu. Je až neuvěřitelné,jak moc mě vždycky dostane do pohody - z minuty na minutu mám chuť vytáhnout hrnce a všechny kuchařky, co mám doma a pustit se do experimentování.
Přiznávám se, že jsem možná ostuda ostudná, ale až donedávna jsem vůbec netušila, kdo taková Julia Childová je, respektive kým byla ( zemřela v roce 2004 ve věku 91 let - a pak že jídlo škodí zdraví:-)). Zato teď o pořízení její Francouzské kuchařky vážně uvažuju, přestože recepty, tedy minimálně ty ukázané ve filmu, rozhodně nepatří do kategorie nenáročných minutek.
Taková ale francouzská kuchyně je, plná bohatých chutí, pomalého vaření a hlavně neošizených a čerstvých surovin. Kdo je zastáncem dnes tak moderního "slowfoodu", určitě si tady najde to svoje. Samozřejmě vaření téhle kategorie vyžaduje nadšení, dostatek času a v neposlední řadě vám nesmí být líto peněz, které na kvalitní suroviny padnou. Hlavní pravidlo, a to znovu a hlasitě zdůrazňuji, je NEŠIDIT. Ve filmu je kouzelná pasáž, kdy se hrdinka rozplývá nad kvalitami másla a v tom jí musím dát stoprocentně zapravdu. Vážně by cibulka osmahnutá na másle voněla jako ta připravená na margarínu nejasného původu, barvy i chuti? Ani nápad. A tak je to se vším, proč byste měli šidit svoje jazyky a těla a mít z několika hodinového vaření poloviční zážitek?

P.S. Do Egypta jedu ( o důvodech se tu netřeba rozepisovat) až na podzim, takže si zatím připravujte a trénujte svoje jazýčky. A taky nás čekají Velikonoce, kdy se chystám vařit, péct a zkoumat,co všechno se dá z jarních dobrot ukuchtit:-)Chudák piškotový beránek zase přijde o hlavu - ó, já sadista..

Komentáře

  1. talianska kuchyňa je u mňa zasa na prvom mieste :)

    OdpovědětVymazat
  2. taky jí mám moc ráda, a určitě se tu na ní ještě dostane, jen teď jsem nějak ovlivněná tímhle filmem a několika dokumenty o francouzském požitkářství:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak Julia Child by dnes slavila 100. narozeniny? Film jsem viděl několikrát a mám ho rád jako autorka blogu. Z něj jsem se dozvěděl o té dámě poprvé. Platí: másla není nikdy dost! :-) A zeleniny z vlastní zahrady také ne, ta je nejlepší! Jen mě překvapil pojem "slowfood". Je vidět, že vše normální a tradiční se musí ozvláštnit cool výrazem, aby to bylo in. Ale nevadí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za názor, a popravdě, docela ráda tady rozvinu debatu, čím slowfood (krom obligátního "pomalé vaření" nahradit:-) Jinak pojem je to běžně používaný, viz. Cuketka a další, ale naprosto vážně pište, jak byste to přeložili, dík!!

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva